Ιστορία Κατεύθυνσης Γ΄ Λυκείου – Εκμάθηση της ύλης του βιβλίου – Α΄ κεφάλαιο

Ιστορία Κατεύθυνσης Γ' Λυκείου

ΥΛΗ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΩΝ

File size: 168 kb

Περιγραφή Μαθήματος

Τα μαθήματα Επιλογής ­και Κατεύθυνσης συμπληρώνουν το περιεχόμενο των βιβλίων Γενικής Παιδείας με θέματα που είτε θίγονται μερικώς σ’ αυτά (π.χ. «Ο Ευρωπαϊκός Πολιτισμός και οι Ρίζες του», «Κοινωνική και Πολιτική Οργάνωση στην Αρχαία Ελλάδα») είτε απασχολούν συγκυριακά την κοινή γνώμη (π.χ. Εθνικά «Θέματα Ιστορίας»). Το βιβλίο Κατεύθυνσης Γ’ Λυκείου «Θέματα Νεοελληνικής Ιστορίας» έρχεται να συμπληρώσει το αντίστοιχο της Γενικής Παιδείας με τέσσερα σημαντικά θέματα, που αναφέρονται στην οικονομία, την πολιτική, την κοινωνία και τη διπλωματία. Πρόκειται για τη μετάβαση από την αγροτική οικονομία στην αστικοποίηση, για τη δημιουργία και διαμόρφωση των πολιτικών κομμάτων, για το προσφυγικό ζήτημα και το κρητικό ζήτημα.

Σε αυτό το Α΄ μέρος, θα ασχοληθούμε με την επεξήγηση – εμπέδωση και τελικά εκμάθηση του πρώτου Κεφαλαίου της ύλης. ” ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΓΡΟΤΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΣΤΗΝ ΑΣΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗ “

Στόχοι Μαθήματος

Με τη διδασκαλία της Ιστορίας στο Λύκειο ­επιδιώκονται οι παρακάτω επιμέρους σκοποί: – Να γνωρίσουν οι μαθητές την ελληνική και παγκόσμια ιστορία από την αρχαιότητα ως σήμερα και να κατανοήσουν το βαθμό σύνδεσης ­της ιστορικής πορείας του Ελληνισμού με τις εξελίξεις που έλαβαν χώρα σε ευρωπαϊκό και παγκόσμιο επίπεδο – Να κατανοήσουν, ειδικότερα, την πολυπλοκότητα του σύγχρονου κόσμου με τη συστηματική μελέτη του 20ού αιώνα. – Να γνωρίσουν διαστάσεις του ιστορικού γίγνεσθαι που δεν παρουσιάστηκαν ή δεν μελετήθηκαν συστηματικά στις προηγούμενες βαθμίδες της Εκπαίδευσης. – Να γνωρίσουν τους διάφορους πολιτισμούς, να εθιστούν στη διαδικασία μελέτης των σχέσεων μεταξύ των λαών, και να εκτιμήσουν τη συνεισφορά των λαών αυτών στον παγκόσμιο πολιτισμό. – Να οικειωθούν το περιεχόμενο ιστορικών όρων και εννοιών, αναγκαίων για τη βαθύτερη και πληρέστερη ιστορική γνώση ή σχετικών με διαστάσεις της ιστορικής πραγματικότητας που δεν διδάχτηκαν στην εννιάχρονη υποχρεωτική εκπαίδευση.

Συγκεκριμένα, δικός μας στόχος σε αυτό το μάθημα, θα είναι οι μαθητές να “μάθουν” το πρώτο κεφάλαιο. Η εκμάθηση της ύλης του σχολικού βιβλίου, είναι ο ακρογωνιαίος λίθος, που πάνω του θα στηριχθεί η πλήρης κατάκτηση του μαθήματος από τον υποψήφιο, και η επιτυχία του στις πανελλαδικές ή και απλές ενδοσχολικές εξετάσεις. Η ανάλυση πηγών, πινάκων κ.λ.π. , προϋποθέτουν την καλή γνώση της ύλης του σχολικού βιβλίου. Εκεί στοχεύουμε εμείς σε πρώτη φάση. Για το λόγο αυτό και το συγκεκριμένο μάθημα αφορά κυρίως τους μαθητές της Γ΄Λυκείου, κρίνεται όμως σκόπιμο να ξεκινά η μελέτη του από την Β΄Λυκείου για τους υποψηφίους της θεωρητικής κατεύθυνσης.

Ι. ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΓΡΟΤΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΣΤΗΝ ΑΣΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗ

1
Α. Η ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ
2
1. Τα δημογραφικά δεδομένα
3
2. Οι παραγωγικές δυνάμεις μέσα και έξω από την Ελλάδα και η «Μεγάλη Ιδέα»
4
1η δοκιμασία
15 questions
5
Β. Η ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΚΑΤΑ ΤΟ 19ο ΑΙΩΝΑ
6
1. Το εμπόριο
7
2. Η εμπορική ναυτιλία
8
3. Η διανομή των εθνικών κτημάτων
9
4. Η εκμετάλλευση των ορυχείων
10
5. Η δημιουργία τραπεζικού συστήματος
11
6. Η βιομηχανία
12
7. Τα δημόσια έργα
13
8. Το δίκτυο των σιδηροδρόμων
14
9. Τα εθνικά δάνεια
15
10. Η πτώχευση του 1893 και ο Διεθνής Οικονομικός Έλεγχος
16
2η δοκιμασία
30 questions

17
Γ. ΟΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΕΣ ΕΞΕΛΙΞΕΙΣ ΚΑΤΑ ΤΟΝ 20ό ΑΙΩΝΑ
18
1. Το αγροτικό ζήτημα
19
2. Τα πρώτα βήματα του εργατικού κινήματος
20
3. Οι οικονομικές συνθήκες κατά την περίοδο 1910-1922
21
4. Ο Α’ Παγκόσμιος πόλεμος
22
5. Η οικονομική ζωή κατά την περίοδο 1922-1936
23
6. Η ελληνική οικονομία κατά την περίοδο του μεσοπολέμου
24
7. Οι μεγάλες επενδύσεις
25
8. Η Τράπεζα της Ελλάδος
26
9. Η κρίση του 1932
27
3η δοκιμασία
20 questions

Be the first to add a review.

Please, login to leave a review
Προσθήκη στην λίστα επιθυμιών
Εγγεγραμμένοι: 67 μαθητές
Υποενότητες: 24

Ωράριο λειτουργίας

Δευτέρα9:30 πμ - 6.00 μμ
Τρίτη9:30 πμ - 6.00 μμ
Τετάρτη9:30 πμ - 6.00 μμ
Πέμπτη9:30 πμ - 6.00 μμ
Παρασκευή9:30 πμ - 5.00 μμ
ΣάββατοΚλειστά
ΚυριακήΚλειστά
Ιστορία Κατεύθυνσης Γ΄ Λυκείου – Εκμάθηση της ύλης του βιβλίου – Α΄ κεφάλαιο